Fitness

Bij Fysiotherapie Deman - van Grinsven is het mogelijk om een fitnessprogramma te volgen. U vindt hier meer informatie over de invulling van dit programma. Voor de liefhebbers alvast wat motieven:

Waarom zou ik dit doen?

  • Door krachttraining worden mijn spieren sterker waardoor mijn fysieke belastbaarheid toeneemt.
  • Door krachttraining worden mijn pezen sterker waardoor de kans op peesblessures afneemt.
  • Door krachttraining neemt het lokale spieruithoudingsvermogen toe en dit ondersteunt mijn algehele conditie.
  • De productie van groeihormonen wordt door krachttraining gestimuleerd waardoor mijn spieren groeien, de stofwisseling verbetert en de vetverbranding toeneemt, ook in rust; groeihormonen stimuleren bovendien de toename van botdichtheid en vertragen het verouderingsproces.  
  • De insulinegevoeligheid van mijn spiercellen neemt toe door krachttraining waardoor suikers gemakkelijker kunnen worden opgenomen en mijn prestatieniveau toeneemt. 
  • Door kracht- en cardiotraining neemt de kwaliteit van spierfuncties toe en mijn lichaam produceert meer energie; dit voorkomt vermoeidheidsklachten en bevordert een goede nachtrust. 
  • Mijn bloeddruk wordt door kracht- en cardiotraining positief beinvloed en het risico op vaatwandschade neemt af. 
  • Mijn totale hoeveelheid cholesterol (bloedvet) neemt af; de verhouding wordt gunstiger door de afname van slecht cholesterol (LDL) en de toename van goed cholesterol (HDL). 
  • Door genoemde effecten loop ik minder risico op hart- en vaatziekten, suikerziekte, zwaarlijvigheid (obesitas). stress, depressiviteit, Alzheimer, COPD (Chronische Obstructieve Longziekte) en bepaalde kankersoorten.  
  • En bovendien ga ik er sportiever en jonger van uit zien...!       

En wie wil dat nou niet?

Bekijk ook het programma Sportvasten